ellenofeliaaa.blogg.se
Jag är en glad tjej på 13år som bor i en liten by i Småland tillsammans med min familj. Jag går i 7an på högstadiet, där trivs jag väldigt bra! I min blogg kommer du få läsa om min vardag, vänner, foto och mycket annat! Hoppas att du tar dig tid att läsa ♥ Har du en blogg så kan du skriva en kommentar, så kan jag kolla in den! :D Ha de braa!

Lissabon- Uppe sen 3

 
Hejsan!
 
idag var det äntligen avfärd mot lissabon! Jag gick upp klockan tre och klockan 4 åkte vi till flygplatsen, sen dess har jag inte sovit. Jag är så himla trött, klockan är 19.50 just nu här och den känns mer som 10 eller något! det blir nog läggdags tidigt idag! Vi flög vid halv nio i morse, alla dehär tiderna, Lissabons tider,Sveriges tider och att vi har vridit tillbaka klockan en timme rör ihop det lite granna, men vid strax efter 12 (här i lissabon) var vi på tunnelbanan på vägar till hotellet, tog sin lilla tid innan vi hittade hotellet, det är en himla konstig stad..
varje gång vi reser så känns det inte riktigt bra precis när vi har kommit och första natten. Men det är innan jag känner till stället. 
 
Lissabon är liite likt San Fransisco, fast inte lika bra, haha. Vägarna är så sjukt ojämna, trottoaren är utav konstiga ojämna stenar och allt är backigt, vilket gör att jag hade sjuuukt ont i benen och fötterna när vi gick. Imorgon blir det gympadojor, inte converse! 
Även att det är söndag så var en del affärer öppna och det var fint väder (hela 25 grader stod det!!) och en massa folk som var ute och rörde sig, mysigt! Vi åt en riktig god pizza vid tre-tiden, haha! Sen strosade vi runder lite och sen gick vi och handla de lite i en mataffär, "supermercado" som det heter! 
 
Imorgon ska det vara sämre väder, kanske regn oxå, därför ska vi leta upp något shopping center och shoppa i morgon! Men jag tänker faktiskt hålla lite sovmorgon! 
 
jag kommer nog inte kunna bjuda på några bra bilder, ni får se när jag kommer hem! vi glömde en sak som man sätter i i ipaden för att ladda över bilder, det får bli som det blir! :)
 
förresten, jag hittade Victorias secret på flygplatsen, ööverlycklig!! :D
 
kraam! 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback